Omschrijving
Moet je als medewerker Leefbaarheid communiceren dat er een renovatie aankomt? Of dat er zonnepanelen op iemands dak komen te liggen? Wil je als vakman de bewoners stimuleren om goed voor het huis en hun omgeving te zorgen? Wil je als leidinggevende je team in actie krijgen? Of heb je misschien een ontzettend goed idee dat je juist aan jouw leidinggevende wilt presenteren?
Geef de ander een reden om naar je te luisteren én om in actie te komen. Ga op zoek naar het verhaal dat je helpt jouw boodschap succesvol te delen.
Na het volgen van deze training weet je hoe je méér dan alleen de boodschap overbrengt. Storytelling kun je leren!
Resultaten
Na het volgen van deze training:
- Weet je waarom storytelling altijd werkt
- Ken en herken je de belangrijkste leer- en beslisstijlen van de ander.
- Weet je hoe en waar je jouw verhalen kunt vinden.
- Ken je de opbouw van een verhaal en kun je die steeds opnieuw gebruiken.
- Ken je de belangrijkste vertel-technieken en weet je die toe te passen.
- Heb je genoten van een energieke dag... en heb je zin om ermee aan de slag te gaan.
Doelgroep
Deze training is geschikt voor iedereen die iets in gang wil zetten, van vakmannen tot aan de algemeen directeur.
De trainer
De trainer heeft veel ervaring in het trainen van corporatiemedewerkers. Onlangs heeft hij alle medewerkers van een grote corporatie in Brabant getraind. Dat maakt dat hij goed bekend is met jullie dagelijkse werkelijkheid en op ieder niveau kan inhaken op dat wat er speelt en leeft.
Doel van deze opleiding
De trainer neemt je eerst mee in de dynamiek van storytelling. Waarom werkt het, hoe werkt het en wat kun je er allemaal mee? Daarna gaan we snel aan de slag met het uitwerken van jouw eigen verhalen die passen bij jouw organisatie en werksituatie. Verhalen die je de volgende dag direct kunt gebruiken. Interactief en praktijkgericht!
Onderwerpen die in ieder geval aan de orde komen:
De dynamiek van Storytelling
Leer- en beslisstijlen van klanten. Wat is mijn publiek?
Wat wil je bereiken?
Wat is je (kern)boodschap?
Vinden van het juiste verhaal
Het strategisch inzetten van verhalen
Verhalen integreren in je communicatie
De opbouw van een verhaal in 9 stappen
Werkwijze
Nadat je bent meegenomen in de dynamiek van Storytelling, waarom het werkt, hoe het werkt en wat je er allemaal mee kunt, gaan we aan de slag met het uitwerken van jouw verhaal. Een verhaal, dat je de volgende dag direct kunt gebruiken. Interactief en praktijkgericht!
Natuurlijk hebben we het over "technieken" maar dat doen we niet te lang. In deze training investeren we vooral in het "maken van het verschil”. Hoe overtuig je jouw team, hoe maak je verbinding en hoe breng je jouw boodschap over?
Planning
Datum | Tijd | Locatie | Aanmelden |
---|---|---|---|
05-11-2024
|
08:30
- 16:30
|
Regio Amsterdam
|
Aanmelden |
12-11-2024
|
08:30
- 16:30
|
Breda
|
Aanmelden |
05-11-2024 08:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
12-11-2024 08:30 - 16:30
Regio Breda, exacte locatie volgt nog - Breda
Kosten
Onderdeel | Prijs |
---|---|
Training excl. BTW | € 395,- |