Type opleiding
Klassikaal
Duur
1 dag
Opslaan
Opslaan als favoriet Opgeslagen als favoriet

Omschrijving

Moet je als medewerker Leefbaarheid communiceren dat er een renovatie aankomt? Of dat er zonnepanelen op iemands dak komen te liggen? Wil je als vakman de bewoners stimuleren om goed voor het huis en hun omgeving te zorgen? Wil je als leidinggevende je team in actie krijgen? Of heb je misschien een ontzettend goed idee dat je juist aan jouw leidinggevende wilt presenteren?

Geef de ander een reden om naar je te luisteren én om in actie te komen. Ga op zoek naar het verhaal dat je helpt jouw boodschap succesvol te delen.

Na het volgen van deze training weet je hoe je méér dan alleen de boodschap overbrengt. Storytelling kun je leren!

Resultaten
Na het volgen van deze training:

  • Weet je waarom storytelling altijd werkt
  • Ken en herken je de belangrijkste leer- en beslisstijlen van de ander.
  • Weet je hoe en waar je jouw verhalen kunt vinden.
  • Ken je de opbouw van een verhaal en kun je die steeds opnieuw gebruiken.
  • Ken je de belangrijkste vertel-technieken en weet je die toe te passen.
  • Heb je genoten van een energieke dag... en heb je zin om ermee aan de slag te gaan.

Doelgroep
Deze training is geschikt voor iedereen die iets in gang wil zetten, van vakmannen tot aan de algemeen directeur.

De trainer
De trainer heeft veel ervaring in het trainen van corporatiemedewerkers. Onlangs heeft hij alle medewerkers van een grote corporatie in Brabant getraind. Dat maakt dat hij goed bekend is met jullie dagelijkse werkelijkheid en op ieder niveau kan inhaken op dat wat er speelt en leeft.

Doel van deze opleiding

De trainer neemt je eerst mee in de dynamiek van storytelling. Waarom werkt het, hoe werkt het en wat kun je er allemaal mee? Daarna gaan we snel aan de slag met het uitwerken van jouw eigen verhalen die passen bij jouw organisatie en werksituatie. Verhalen die je de volgende dag direct kunt gebruiken. Interactief en praktijkgericht!

Onderwerpen die in ieder geval aan de orde komen:

  • De dynamiek van Storytelling

  • Leer- en beslisstijlen van klanten. Wat is mijn publiek?

  • Wat wil je bereiken?

  • Wat is je (kern)boodschap?

  • Vinden van het juiste verhaal

  • Het strategisch inzetten van verhalen

  • Verhalen integreren in je communicatie

  • De opbouw van een verhaal in 9 stappen

Werkwijze
Nadat je bent meegenomen in de dynamiek van Storytelling, waarom het werkt, hoe het werkt en wat je er allemaal mee kunt, gaan we aan de slag met het uitwerken van jouw verhaal. Een verhaal, dat je de volgende dag direct kunt gebruiken. Interactief en praktijkgericht!

Natuurlijk hebben we het over "technieken" maar dat doen we niet te lang. In deze training investeren we vooral in het "maken van het verschil”. Hoe overtuig je jouw team, hoe maak je verbinding en hoe breng je jouw boodschap over?

Planning

Datum Tijd Locatie Aanmelden
05-11-2024
08:30 - 16:30
Regio Amsterdam
Aanmelden
12-11-2024
08:30 - 16:30
Breda
Aanmelden
Datum, tijd & locatie
05-11-2024 08:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
Datum, tijd & locatie
12-11-2024 08:30 - 16:30
Regio Breda, exacte locatie volgt nog - Breda

Kosten

Onderdeel Prijs
Training excl. BTW € 395,-

Ervaringen (2)

Anoniem
Anoniem
september 2022
Heel enthousiaste cursusleider. Dat zorgt er voor dat ik zeker aan de slag wil gaan met wat we geleerd hebben
Manon
Ciratum • Business Developer
september 2022
Onwijs leuke en inspirerende training! Zo een waarbij je onderweg naar huis een 'storm' in het hoofd hebt aan ideeën en verhalen die ook de moeite waard zijn uit te werken; in mijn geval voor salesgesprekken.
Opleidingskosten
€ 395,-
Ervaringsscore
8.3
(3)
Incompany training

Op zoek naar een op maat gemaakte training voor jouw organisatie of team? Vraag dan de incompany training aan.

Aanvragen
Wachtkamer

Geen geschikte datum of locatie? Schrijf je in voor de wachtkamer. Dan houden we je op de hoogte van de nieuwe planning.

Inschrijven

Vragen?

Bel of mail ons gerust.

info@watdoejijmorgen.nl
088 - 2032832