Omschrijving
In deze training leer je hoe je op positieve en constructieve wijze feedback geeft en rekening houdt met de gevoelens van de ander. Maar ook, sta je open voor het ontvangen van feedback? Hoe ga jij om met een collega of bewoner die je aanspreekt op jouw gedrag en manier van werken? Ervaar feedback als een cadeau, het is een kans om iets te leren!
Daarnaast maak je op een interactieve manier kennis met DISC/Mapstell. Een kleurrijk instrument om het teamgevoel te versterken en om nog beter in te schatten hoe je een ander het beste kunt benaderen. Waarom doet iemand zoals hij doet? Wat kan je van elkaar leren en hoe versterk je elkaar?
Een inspirerende training met verschillende oefeningen, filmfragmenten en theoretische ondersteuning. Ga jij voor optimale communicatie en een goede samenwerking met collega’s? Dan is deze training zeker iets voor jou! Feedforward…wel zo belangrijk!
Resultaat
Na deze training:
- Heb je handvatten voor het geven van feedback
- Ben je bekend met de do’s en don’ts
- Ga je actief aan de slag met het geven van feedback
- Ben je bekend met de 4G methode voor feedforward.
- Heb je inzicht in je eigen houding en gedrag en dat van collega’s.
- Is er meer begrip, open communicatie, een hecht team en verbetering van de interne klantgerichtheid.
Doelgroep
- Vakmannen
- KCC-medewerkers
- Verhuurmakelaars
- Opzichters
- Sociaal beheerders
- Medewerkers leefbaarheid
- Projectmedewerkers
- Managers
Feedback geven en ontvangen is onmisbaar voor een optimale en effectieve samenwerking. Het is cruciaal voor teams die continu goed willen presteren en waar openheid en respect centraal staan. In deze training is er volop aandacht voor Feedforward. Feedforward is gericht op de toekomst, elkaars kwaliteiten en het effectiever samenwerken!
Doel van deze opleiding
- Welkom & kennismaken
- Persoonlijke leerdoelen
- Groei of vaste mindset?
- Aannames doen
- DISC/Mapstell, wie ben jij wie is de ander?
- Het belang van feedback
- Voorwaarden voor feedback
- Feedback vs Feedforward
- De 4G-methode
- Tone of voice
- Praktijkcases & voorbeelden
- Oefeningen
- Complimentendouche
- Wat levert het op?
- Persoonlijke beloften
- Evaluatie & Afsluiting
Werkwijze
In deze training leer je hoe je op positieve en constructieve wijze feedback geeft en rekening houdt met de gevoelens van de ander. Maar ook: sta je open voor het ontvangen van feedback? Hoe ga je om met een collega of bewoner die je aanspreekt op jouw gedrag en manier van werken? Ervaar feedback als een cadeau, het is een kans om iets te leren!
Planning
Datum | Tijd | Locatie | Aanmelden |
---|---|---|---|
29-01-2025
|
09:30
- 16:30
|
Regio Utrecht
|
Aanmelden |
15-04-2025
|
09:30
- 16:30
|
Regio Nijmegen
|
Aanmelden |
05-09-2025
|
09:30
- 16:30
|
Regio Amsterdam
|
Aanmelden |
08-12-2025
|
09:30
- 16:30
|
Regio Rotterdam
|
Aanmelden |
29-01-2025 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Utrecht
15-04-2025 09:30 - 16:30
Regio Nijmegen -
05-09-2025 09:30 - 16:30
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
08-12-2025 09:30 - 16:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
Kosten
Onderdeel | Prijs |
---|---|
Training | € 500,- |
Arrangement | € 85,- |
Toelichting op arrangementskosten
Wij verzorgen de trainingslocatie en een arrangement bestaande uit koffie, thee en water. De kosten hiervoor bedragen € 45,- per dagdeel. Als wij de training organiseren bij een corporatie die lid van ons is, dan bedragen de kosten € 10,- per dagdeel. Deze kosten worden volledig teruggegeven aan de betreffende corporatie.