Omschrijving
Bewonersgericht werken is nuttig, nodig en vooral ook leuk! Niet alleen werkt het efficiënter, maar het zorgt ook voor meer plezier en trots bij medewerkers, is goed voor de waarde van het vastgoed en voor het vertrouwen in de corporatie. Bewonersgericht doen is wat anders dan bewonersgericht zijn. Is het een kunstje? Of zit het in het DNA? Om het echt dagelijks te zijn, vraagt van een corporatie dat ze de bewonersbeleving in al haar gelederen voelt, snapt en ook kan werken aan verbetering. Dat leer je in de Leerlijn Klantgericht Veranderen.
Resultaat
Als je deze leerlijn van 6 modules hebt gevolgd, weet je wat het vraagt om als organisatie integraal bewonersgericht te werken en kun je zelf een routekaart voor jullie beweging maken. Je snapt de rol van formeel en informeel leiderschap en sturing, van houding en gedrag, maar ook het belang van ondersteunende processen en systemen. Je leert veranderbenaderingen die wel werken om van geduldig beleid naar continue beweging te komen.
Doelgroep
Deze leerlijn is relevant voor iedereen die op strategisch en tactisch niveau werkt aan de bewonersgerichtheid van de corporatie als geheel of een significant onderdeel, zoals een Manager Wonen, KCC Manager, Manager Huurderonderhoud of Vastgoedservice. Dit programma is ook en juist geschikt als je vanuit een staf- of adviesrol werkt aan bewonersgerichtheid, als Programmamanager Dienstverlening, Beleidsadviseur Continu verbeteren of Kwaliteitsmanager.
Extra bijzonderheden
Deze training wordt verzorgd door KWH. Het kennis- en kwaliteitscentrum woningcorporaties. Is jouw corporatie lid van het KWH? Dan betaal je i.p.v. €2750,- excl. btw, €2250,- excl. btw.
Dit is inclusief digitale lesmaterialen en individuele coaching bij de diverse modules. Ook krijgen deelnemers het boek ‘Gewoon Geweldig – extreme klantgerichtheid bij woningcorporaties’ van Rob Beltman (H3ROES).
Doel van deze opleiding
2. Kijk op klantgerichtheid;
3. Van proces- naar mensgericht werken;
4. Klant in zicht?!;
5. De perfecte klantbeleving bij ieder contact;
6. Klantgerichtheid in het DNA;
Werkwijze
Het programma wordt blended gegeven, met een live start- en slotbijeenkomst bij KWH in Rotterdam, waarbij we aansluitend dineren met de groep. Tussendoor worden 2 van de 4 overige modules online gegeven, om reistijd te besparen. Voor de overige bijeenkomsten worden praktische locaties gekozen die een kijkje in de keuken van een organisatie van binnen of buiten de sector verschaffen.
Planning
Datum | Tijd | Locatie | Aanmelden |
---|---|---|---|
07-10-2025
13:30 - 17:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
04-11-2025
13:30 - 17:30
In overleg met de opleider -
02-12-2025
14:30 - 17:30
Online - Thuis
13-01-2026
13:30 - 17:30
In overleg met de opleider -
03-02-2026
13:30 - 17:30
Online - Thuis
03-03-2026
13:30 - 17:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
Dit is een meerdaagse training
|
Aanmelden |
07-10-2025 13:30 - 17:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
04-11-2025 13:30 - 17:30
In overleg met de opleider -
02-12-2025 14:30 - 17:30
Online - Thuis
13-01-2026 13:30 - 17:30
In overleg met de opleider -
03-02-2026 13:30 - 17:30
Online - Thuis
03-03-2026 13:30 - 17:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
Kosten
Onderdeel | Prijs |
---|---|
Trainingsprijs excl. btw | € 2.750,- |