Type opleiding
Klassikaal
Duur
6 bijeenkomsten van 3 uur
Opslaan
Opslaan als favoriet Opgeslagen als favoriet

Omschrijving

Bewonersgericht werken is nuttig, nodig en vooral ook leuk! Niet alleen werkt het efficiënter, maar het zorgt ook voor meer plezier en trots bij medewerkers, is goed voor de waarde van het vastgoed en voor het vertrouwen in de corporatie. Bewonersgericht doen is wat anders dan bewonersgericht zijn. Is het een kunstje? Of zit het in het DNA? Om het echt dagelijks te zijn, vraagt van een corporatie dat ze de bewonersbeleving in al haar gelederen voelt, snapt en ook kan werken aan verbetering. Dat leer je in de Leerlijn Klantgericht Veranderen.

Resultaat
Als je deze leerlijn van 6 modules hebt gevolgd, weet je wat het vraagt om als organisatie integraal bewonersgericht te werken en kun je zelf een routekaart voor jullie beweging maken. Je snapt de rol van formeel en informeel leiderschap en sturing, van houding en gedrag, maar ook het belang van ondersteunende processen en systemen. Je leert veranderbenaderingen die wel werken om van geduldig beleid naar continue beweging te komen.

Doelgroep
Deze leerlijn is relevant voor iedereen die op strategisch en tactisch niveau werkt aan de bewonersgerichtheid van de corporatie als geheel of een significant onderdeel, zoals een Manager Wonen, KCC Manager, Manager Huurderonderhoud of Vastgoedservice. Dit programma is ook en juist geschikt als je vanuit een staf- of adviesrol werkt aan bewonersgerichtheid, als Programmamanager Dienstverlening, Beleidsadviseur Continu verbeteren of Kwaliteitsmanager.

Extra bijzonderheden

Deze training wordt verzorgd door KWH. Het kennis- en kwaliteitscentrum woningcorporaties. Is jouw corporatie lid van het KWH? Dan betaal je i.p.v. €2750,- excl. btw, €2250,- excl. btw.
Dit is inclusief digitale lesmaterialen en individuele coaching bij de diverse modules. Ook krijgen deelnemers het boek ‘Gewoon Geweldig – extreme klantgerichtheid bij woningcorporaties’ van Rob Beltman (H3ROES).

Doel van deze opleiding

1. Klantgericht leiderschap en sturing;
hoe zie jij jezelf als leider van een bewonersgerichte veranderopgave? Hoe kun je koers zetten en houden op klantgerichtheid als dienend leider? En hoe geef je sturing aan zowel operationele verbetering als toekomstgerichte verandering?

2. Kijk op klantgerichtheid;
hoe bepaal je de positie van de bewoner in het stakeholderveld van de corporatie en het belang van goede klantprestaties voor jouw corporatie? Hoe leg je dat vast in een klantvisie die motiveert en richting geeft?

3. Van proces- naar mensgericht werken;
hoe breng je de menselijke maat in de proces- en systeemwereld en hoe ga je relaties met bewoners aan, onderhoud je ze en bouw je ze uit? Hoe vertaald mensgericht werken zich ook naar medewerkers en de wijze waarop ze samen werken.

4. Klant in zicht?!;
wat zijn de succesfactoren en randvoorwaarden om klantkennis en –feedback perfect te organiseren? Hoe zorg je dat je bewoners echt kent en begrijpt, bijvoorbeeld door een integraal Stem van de Klant programma? Wat is de rol van kwantitatieve en kwalitatieve inzichten daarin?

5. De perfecte klantbeleving bij ieder contact;
hoe krijg je vat op de bewonersbeleving en welke klantcontact-strategie en service levels hanteer je binnen digitale, telefonische en persoonlijke dienstverlening (Klik-Bel-Bezoek)? Hoe zorg je dat juist je maatschappelijke taak en rol en de kern- of merkwaarden van jouw corporatie ook goed in de bewonersbeleving herkenbaar zijn?

6. Klantgerichtheid in het DNA;
hoe kun je effectief klantgerichte houding en gedrag (en daarmee de cultuur) beïnvloeden? Wat is er nodig om samen in beweging te komen en blijven als het gaat om klantgerichtheid?

Werkwijze
Het programma wordt blended gegeven, met een live start- en slotbijeenkomst bij KWH in Rotterdam, waarbij we aansluitend dineren met de groep. Tussendoor worden 2 van de 4 overige modules online gegeven, om reistijd te besparen. Voor de overige bijeenkomsten worden praktische locaties gekozen die een kijkje in de keuken van een organisatie van binnen of buiten de sector verschaffen.


Planning

Datum Tijd Locatie Aanmelden
07-10-2025
13:30 - 17:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
04-11-2025
13:30 - 17:30
In overleg met de opleider -
02-12-2025
14:30 - 17:30
Online - Thuis
13-01-2026
13:30 - 17:30
In overleg met de opleider -
03-02-2026
13:30 - 17:30
Online - Thuis
03-03-2026
13:30 - 17:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
Dit is een meerdaagse training
Aanmelden
Datum, tijd & locatie
07-10-2025 13:30 - 17:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
04-11-2025 13:30 - 17:30
In overleg met de opleider -
02-12-2025 14:30 - 17:30
Online - Thuis
13-01-2026 13:30 - 17:30
In overleg met de opleider -
03-02-2026 13:30 - 17:30
Online - Thuis
03-03-2026 13:30 - 17:30
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
Dit is een meerdaagse training

Kosten

Onderdeel Prijs
Trainingsprijs excl. btw € 2.750,-
Opleidingskosten
€ 2.750,-
Incompany training

Op zoek naar een op maat gemaakte training voor jouw organisatie of team? Vraag dan de incompany training aan.

Aanvragen
Wachtkamer

Geen geschikte datum of locatie? Schrijf je in voor de wachtkamer. Dan houden we je op de hoogte van de nieuwe planning.

Inschrijven

Vragen?

Bel of mail ons gerust.

info@watdoejijmorgen.nl
088 - 2032832