Type opleiding
Klassikaal
Duur
2 dagen
Opslaan
Opslaan als favoriet Opgeslagen als favoriet

Omschrijving

De klant aan de telefoon probeert jou duidelijk te maken wat er in zijn huis kapot is. Soms gebruikt hij de woorden die jij gebruikt, soms hele andere woorden en een andere keer is het zo'n stortvloed aan woorden dat je geen idee hebt hoe je daar een opdracht van moet maken. Het helpt als je weet welke techniek er achter een reparatieverzoek zit, de juiste vragen weet te stellen en een goede relatie met de klant hebt. Deze training helpt je het reparatieverzoek in een keer goed aan te nemen, doordat we het zowel over het technische als het communicatieve aspect gaan hebben.

Resultaten

  • Je staat de klant klantvriendelijk en effectief te woord.
  • Je kent de techniek en kan goed en snel tot de kern van het verzoek komen
  • Je analyseert de vraag technisch goed en communicatief vaardig
  • Je formuleert een goede werkopdracht

Doelgroep
Medewerkers die reparatieverzoeken aannemen, deze verwerken en dit communiceren met de uitvoerende partij.

Voorbereiding
In de bijlage staat een intakeformulier. Hierin staan een aantal vragen die je moet beantwoorden. Daarnaast moet je 3 telefoongesprekken opnemen. Deze stuur je naar de trainers, zodat zij dit kunnen gebruiken in (de voorbereiding van) de training.
We vragen je om deze uiterlijk 2 weken voor start van de training ingevuld naar de trainer te sturen. (Het e-mailadres van de trainer staat op het formulier)

Doel van deze opleiding

  • Techniek in de woning: afvoeren & riolering, kranen & leidingen, centrale verwarming, elektra, toilet, tegelwerk, ontluchting & mechanische ventilatie, hang en sluitwerk.
  • Verwerken van reparatieverzoeken
  • Luisteren, Samenvatten, Doorvragen
  • Afspraken maken

Techniek
In samenwerking met 3 corporaties heeft Verdoorn Bedrijfstrainers de belangrijkste 200 reparatieverzoeken verzameld en in foto's uitgebeeld en van tekst voorzien. Dit technisch handboek gebruiken we bij de training en krijg je mee. De verzoeken zijn samengebracht van de nok van de woning tot aan het riool. Als jij wilt weten hoe iets er bij een bewoner uitziet, dan heeft de trainer er een foto van en meestal heeft hij ook de materialen erbij. Zodat jij zelf kan zien wat de onderhoudsvakmannen uit de woning aantreffen. De trainer legt verschillende onderwerpen uit en laat je zien waar in huis welke problemen voorkomen. Wat gebeurt er bij lekkage, moet er een timmerman of een loodgieter heen? Wat is de techniek die je daarvoor moet kennen?

Communicatie
De opgenomen telefoongesprekken gebruiken we om te onderzoeken wat goed gaat en wat beter kan in de gesprekken. Hoe gebruik je je verworven kennis om de juiste vragen te stellen en een goede opdracht te maken? Wat kan je doen om gesprekken goed en vlot te laten verlopen?

Werkwijze
Voorafgaand aan de training neem je een 3-tal telefoongesprekken op met reparatieverzoeken en stuurt deze aan de trainers. Zij analyseren de telefoongesprekken en maken daar gebruik van in de training.

De training wordt 1 dag door een techniektrainer en 1 dag door een communicatietrainer verzorgd. Daardoor wordt je op beide vlakken door een expert getraind!

Planning

Datum Tijd Locatie Aanmelden
26-11-2024
09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
10-12-2024
09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
Dit is een meerdaagse training
Aanmelden
15-04-2025
09:00 - 17:00
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
22-04-2025
09:00 - 17:00
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
Dit is een meerdaagse training
Aanmelden
10-06-2025
09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Utrecht
24-06-2025
09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Utrecht
Dit is een meerdaagse training
Aanmelden
07-11-2025
09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
21-11-2025
09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
Dit is een meerdaagse training
Aanmelden
Datum, tijd & locatie
26-11-2024 09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
10-12-2024 09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
Dit is een meerdaagse training
Datum, tijd & locatie
15-04-2025 09:00 - 17:00
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
22-04-2025 09:00 - 17:00
Corporatie Academie - Regio Rotterdam
Dit is een meerdaagse training
Datum, tijd & locatie
10-06-2025 09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Utrecht
24-06-2025 09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Utrecht
Dit is een meerdaagse training
Datum, tijd & locatie
07-11-2025 09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
21-11-2025 09:00 - 17:00
Exacte locatie volgt - Regio Amsterdam
Dit is een meerdaagse training

Kosten

Onderdeel Prijs
Training € 850,-
Arrangement € 170,-
Documentatie € 36,-

Toelichting op arrangementskosten

Wij verzorgen de trainingslocatie en een arrangement bestaande uit koffie, thee, water en lunch. De kosten hiervoor bedragen € 65,- per dag. Als wij de training organiseren bij een corporatie die lid van ons is, dan bedragen de kosten € 25,- per dag. Deze kosten worden volledig teruggegeven aan de betreffende corporatie.

Ervaringen (6)

Anoniem
Anoniem
april 2024
Duidelijke informatie Goede voorbeelden Praktijk voorbeelden
Anoniem
Anoniem
april 2024
Goede duidelijke uitleg. In Jip en Janneke taal. Goede praktische voorbeelden
Anoniem
Anoniem
april 2024
Heel veel geleerd en kleine foefjes geleerd om in de praktijk te doen
Anoniem
Anoniem
september 2022
Goede voorbeelden waar je mee aan de slag kan in telefoon gesprekken.
Anoniem
Anoniem
september 2022
Goed verzorgd, veel kennis overgedragen en een open sfeer
Anoniem
Anoniem
september 2022
Leerzaam. Mooie koppelingen naar de parktijk.
Opleidingskosten
€ 850,-
Ervaringsscore
8.4
(7)
Incompany training

Op zoek naar een op maat gemaakte training voor jouw organisatie of team? Vraag dan de incompany training aan.

Aanvragen
Wachtkamer

Geen geschikte datum of locatie? Schrijf je in voor de wachtkamer. Dan houden we je op de hoogte van de nieuwe planning.

Inschrijven

Vragen?

Bel of mail ons gerust.

info@watdoejijmorgen.nl
088 - 2032832