Ondersteuning, ICT en administratie
Thema - De Corporatie van de toekomst
Het werk van de medewerkers van Ondersteuning, ICT, administratie en secretariaat verschuift mogelijk naar virtueel assistent, SSC-medewerker of functioneel beheerder.
Wat gaat er veranderen?
Wat betekent dit voor mij?
In 2025 is jouw rol als medewerker van ondersteunende diensten zoals ICT, administratie en secretariaat mogelijk voor een groot deel overgenomen door systemen en specialistische bedrijven.
Er zijn waarschijnlijk minder uitvoerende administratieve werkzaamheden. De behoefte verschuift naar breed inzetbare ondersteunende interne dienstverleners voor complexe vragen en diensten.
Benodigde vaardigheden voor jou zijn oplossend vermogen en het nemen van regie. Ook is specialistische kennis van ICT en digitalisering gewenst. Je gaat in principe werken met platforms en systemen. Samenwerken en communicatie gebeurt veel op afstand via conference calls, e-mails en chats.
Mogelijke veranderingen in jouw werkzaamheden:
- Ervoor zorgen dat de corporatie werkt met state-of-the-artsystemen: virtuele realiteit en kunstmatige intelligentie
- Collega's faciliteren in het samen werken via conference calls, mail en chats
- Regelen dat de corporatie de nieuwste innovaties snel kan adopteren
- Regie nemen over de werkzaamheden die worden uitbesteed
Wat willen collega's in jouw vakgebied leren?
Collega’s in jouw vakgebied willen bijblijven of zelfs voorop lopen in digitale ontwikkelingen. Doel daarvan is om zo oplossingen te kunnen vinden die het werk vergemakkelijken. Ook is het een wens om de huidige tools nog beter te leren kennen, zodat je deze optimaal jouw werk kunt laten ondersteunen. Thema’s die hierbij genoemd worden variëren van werken met applicaties als Power BI, Excel en Outlook tot het werken met multi cloud oplossingen, robotisering en datamanagement en -analyse. Tot slot wordt het samenwerken in (project)teams steeds belangrijker.