Sociaal beheer en leefbaarheid
Thema - Digitalisering
Huurders worden steeds mondiger en gebruiken social media om hun onvrede en klachten te uiten. Of dit nu eerlijk is of niet: als corporatie-medewerker moet je hier op de juiste manier mee om kunnen gaan.
Je werkt steeds meer digitaal samen met je collega’s en ketenpartners als zorgorganisaties en de politie. Ook huurders communiceren steeds meer digitaal: reparatieverzoeken, een online aanvraag voor aanpassing van de woning of met een virtual reality bril door de woning lopen. Hoe kun je huurders goed ondersteunen? Menselijk contact blijft belangrijk in het sociaal beheer. Goed contact met huurders helpt bij preventie van problemen. Ben jij digitaal vaardig in het contact met huurders en de samenwerking met collega’s en ketenpartners?
Een opleiding kan je helpen hier beter in te worden. Herken je een van deze vragen? Bekijk dan het leeraanbod op deze pagina.
- Hoe gebruik ik digitale middelen in de communicatie met huurders? Wanneer gebruik ik Whatsapp, de telefoon of ga ik voor een gesprek?
- Hoe kan ik (oudere) huurders helpen en coachen in het gebruiken van de digitale apps en portalen van mijn corporatie?
- Hoe werk ik goed met de digitale tools die we gebruiken binnen de corporatie van Microsoft Teams tot Sharepoint?