Woningbeheer & onderhoud
Thema - Digitalisering
Bij woningbeheer en onderhoud ben je aan het werk in de wijk. Werkoverleg met je collega’s wordt meer en meer vervangen door apps op tablets.
Digitalisering speelt een grote rol op het gebied van reparatiemeldingen, onderhoud en het documenteren van een woning. Huurders dienen online een reparatieverzoek in als ze een kapotte cv-ketel hebben of een lekkende kraan. Voor veel huurders is het fijn om zo’n verzoek met één druk op de knop te melden en in te plannen. Maar verschillen blijven bestaan natuurlijk. Belangrijk is dat alle huurders op een voor hun fijne manier geholpen worden. Hoe kan jij daaraan bijdragen?
Jouw werk verandert aanzienlijk door digitalisering. Je krijgt je planning binnen via de iPad. Hier vind je ook eventuele opmerkingen en foto’s. In de cloud vind je data en tekeningen van de woning. Bij vertrek uit de woning plaats je een update. Zo zorg je ervoor dat de cartotheek up-to-date blijft. Je plant je werk efficiënt en wisselt gedurende de dag digitaal informatie uit met collega’s. Spoedeisende reparatieverzoeken kun je makkelijk toevoegen en als vaklieden sta je elkaar bij. Dit heeft een economisch voordeel en is goed voor de klanttevredenheid. De vakman van de toekomst wordt een sociaal en digitaal bekwame allrounder.
Een opleiding kan je helpen om als bekwame vakman het werk ook in deze gedigitaliseerde context goed te doen. Herken je een van deze vragen? Bekijk dan het leeraanbod op deze pagina.
- Hoe maak je goed gebruik van foto en video bij reparatieverzoeken en inspecties?
- Hoe blijf je op de hoogte van digitale ontwikkelingen voor beheer en onderhoud?
- Hoe beoordeel je data die beschikbaar komt door slimme inspectie?