Verhuur, verkoop, bemiddeling
De medewerkers van Verhuur, verkoop en bemiddeling zijn verantwoordelijk voor de processen toewijzen, verhuren en verkopen van woningen. In dit proces gelden complexe spelregels voor woningtoewijzing en passend toewijzen.
Wat verandert er in het vakgebied?
Veel processen van Verhuur, verkoop en bemiddeling zijn geautomatiseerd en worden door huurders zelf digitaal afgehandeld. Het speerpunt voor jou als medewerker Verhuur, verkoop en bemiddeling richting 2025 is het vinden van een perfecte balans tussen het gebruik van digitalisering aan de ene kant en het gewenste persoonlijke contact aan de andere kant.
Standaardprocessen worden door huurders zoveel mogelijk zelf uitgevoerd, ondersteund door systemen zoals huurdersportalen, apps en chatbots. Jouw belangrijkste taak wordt het oplossen van complexe vraagstukken en vragen van huurders die niet via digitale wegen kunnen of willen communiceren. Voor deze maatwerkdienstverlening heb je meer tijd door de toename van automatisering.
Jouw focus als medewerker Verhuur, verkoop en bemiddeling ligt op sneller communiceren, goed afhandelen van dagelijkse klantcontacten en het zoeken naar manieren om de klanttevredenheid te vergroten.
Er blijven altijd huurders die door hun achtergrond, leeftijd of andere kenmerken niet via digitale systemen kunnen of willen communiceren en hulp nodig hebben. Het ondersteunen van deze mensen, persoonlijk en digitaal, blijft een grote uitdaging voor jou als medewerker Verhuur, verkoop en bemiddeling.
Voorbeelden ontwikkelingen
- Huurder staat centraal
- Faciliteren digitale dienstverlening
- Ondersteunen bij afwijkende vragen of huurders die niet digitaal vaardig zijn
- Maatwerkoplossingen binnen de standaard